TUR

turappen.no

TUR Hjelp

Spørsmål vedrørende bruk av appen gjøres i TUR-forumet på Facebook

Manglende tilgang

Får du ikke de tilganger du har kjøpt så prøv følgende:

  • Sjekk at du faktisk har gjennomført kjøpet og at det ikke er feil med brukerkonto hos App Store eller Google Play.
  • Sjekk at du har siste versjon installert.
  • Trykk "Oppdater Kjøp" på kjøp-siden.
  • Logg ut og inn - Trykk på "Logg ut" knapp. (Det holder ikke med å stenge appen, slette og reinstallere appen eller restarte telefonen.)
  • Steng og restart app.
  • Restart telefon.
  • Kontak TUR apphaug@yahoo.com. Inkluder nødvendig informasjon, se under.

Kommer ikke inn til kart

Tur-kart med spinner

Hvis du ikke kommer inn på kart-siden, kan det være at du må logge ut og inn av appen. Dette må gjøres minst en gang i året.

Gå tilbake til innloggingsiden og logg ut. Steng appen og åpne den på nytt, brukernavn og passord vil da fylles inn automatisk. Trykk "logg inn"

Oppdater poeng

Hvis du har mistet poeng kan du forsøke å oppdatere antall poeng og poster slik:

iPhone

Oppdater poeng
Oppdater poeng

Android - Beta

Oppdater poeng

Du kan bruke beta-versjonen ved å installere test-versjonen av Android appen:

App-testing

Hvis dette ikke fungerer så ta kontakt på e-post og forklar problemet: apphaug@yahoo.com
Dette kan skje når appen ikke får kontakt med server, grunnet manglende nett-forbindelse eller at server er overbelastet.

Appen laster ikke inn poster i kart

Hvis poster ikke lastes inn ved oppstart og det virker som om appen "henger", kan det være at du må logge ut og inn. Appen trenger en ny "token" minst en gang i året.

Sletting av app

Til tider kan installasjonen bli korrupt og appen må slettes og installeres på nytt. Dette skjer svært sjelden og bør kun gjøres når alt annet har vært forsøkt. Sletting av app er ikke risikofritt og kan medføre sletting av data som ikke kan gjenopprettes.
Sletting av app anbefales kun ved årsskifte og når bruker ikke har fått quiz på poster. Stort sett vil quiz-databasen i appen oppdatere seg når appen stenges og startes på nytt. Prøv følgende før appen slettes og installeres på nytt:

  • Restart appen. Appen må stenges ned og startes på nytt.
  • Logg ut og inn.
  • Nullstill databaser og oppdater quiz i app. (Finnes under innstillinger i ios-app)

Hvis du ikke kommer inn på kart-siden er det lite sannsynlig at sletting av app vil løse problemet. Årsak kan være at du ikke har logget ut og inn det siste året, eller at appen ikke får kontakt med server. Det er til tider stor trafikk på server, så det kan eventuelt være lurt å spørre i TUR-forum om flere opplever samme utfordring.

Ikke på liste

  • Hvis du har blitt fjernet fra listene, så har du sannsynligvis fått for mange poeng. Dette skjer til tider ved overgang mellom måneder eller år. Det anbefales alltid å logge ut og inn før nye måned. Har du Android så kan du forsøke å korrigere månedspoengene ved å trykke "Oppdater Måned"

Bytte av telefon

  • Skal du bytte mellom iPhone og Android, så må du eventuelt si opp det abonnement du har, og tegne nytt med den nye telefonen. Abonnement følger ikke brukerkontoen din hos TUR, men er en tjeneste du kjøper via Play Store eller App Store.
  • Skal du bytte mellom telefoner med samme operativsystem (ios eller Android), så må du logge på med samme brukerkonto hos Play Store/ App Store for at abonnementet skal fungere.

Endring av abonnement

  • Ved endring av abonnement mellom Standard og PLUS, må du si opp gjeldene abonnement før nytt tegnes. Eventuelt kan du bli belastet for begge abonnementene inntil de sies opp.

Oppsigelse av abonnement

Kontakt TUR

  • Spørsmål av individuell karakter kan sendes på mail til appen, øvrige spørsmål stilles i TUR-forumet. apphaug@yahoo.com
  • Spørsmål som er ufullstendige eller irrelevante besvares ikke.
  • Følgende informasjon må alltid oppgis: brukernavn, operativsystem (ios eller Android), versionsnr. og e-post adresse.
  • Vedlegg aktuelle skjermbilder og kvitteringer.

Vis poster fra i fjor (Android)

  • Gå til side for å velge område. Trykk på meny-knappen.
  • Velg "Innstillinger".
  • Aktiver eller deaktiver visning av poster fra i fjor.
trykk meny
velg innstillinger
aktiver gamle poster