Spørsmål vedrørende bruk av appen gjøres i TUR-forumet på Facebook
Får du ikke de tilganger du har kjøpt så prøv følgende:
Hvis du ikke kommer inn på kart-siden, kan det være at du må logge ut og inn av appen. Dette må gjøres minst en gang i året.
Gå tilbake til innloggingsiden og logg ut. Steng appen og åpne den på nytt, brukernavn og passord vil da fylles inn automatisk. Trykk "logg inn"
Hvis du har mistet poeng kan du forsøke å oppdatere antall poeng og poster slik:
Du kan bruke beta-versjonen ved å installere test-versjonen av Android appen:
App-testingHvis dette ikke fungerer så ta kontakt på e-post og forklar problemet: apphaug@yahoo.com
Dette kan skje når appen ikke får kontakt med server, grunnet manglende nett-forbindelse eller at server er overbelastet.
Hvis poster ikke lastes inn ved oppstart og det virker som om appen "henger", kan det være at du må logge ut og inn. Appen trenger en ny "token" minst en gang i året.
Til tider kan installasjonen bli korrupt og appen må slettes og installeres på nytt. Dette skjer svært sjelden og bør kun gjøres når alt annet har vært forsøkt.
Sletting av app er ikke risikofritt og kan medføre sletting av data som ikke kan gjenopprettes.
Sletting av app anbefales kun ved årsskifte og når bruker ikke har fått quiz på poster. Stort sett vil quiz-databasen i appen oppdatere seg når appen stenges og startes på nytt.
Prøv følgende før appen slettes og installeres på nytt:
Hvis du ikke kommer inn på kart-siden er det lite sannsynlig at sletting av app vil løse problemet. Årsak kan være at du ikke har logget ut og inn det siste året, eller at appen ikke får kontakt med server. Det er til tider stor trafikk på server, så det kan eventuelt være lurt å spørre i TUR-forum om flere opplever samme utfordring.